niedziela, 16 listopada, 2025
spot_imgspot_img
spot_img

Najpopularniejsze

Zobacz również...

Spółka oferowała sprzedaż wyrobów pseudo rehabilitacyjnych, jest zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa

W lutym Miejski Rzecznik Konsumentów w Szczecinie złożyła zawiadomienie o podejrzeniu popełnieniu przestępstwa przez przedsiębiorcę Elite Care Sp. z o. o, polegającego na doprowadzeniu znacznej ilości osób (mieszkańców Szczecina) niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania w celu osiągnięcia korzyści majątkowej  tj. o czyn art. 286 kk.

Zawiadomienie zostało złożone do Prokuratury Rejonowej Szczecin. Spółka oferowała sprzedaż wyrobów pseudo rehabilitacyjnych w tym maty rehabilitacyjnej, pasa barkowego, robota kuchennego czy oczyszczacza- ozonatora za łączną cenę 15 900,00 zł. Spółka odmawiała uznania skuteczności składanych oświadczeń o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 14 dni kalendarzowych i nie chciała rozliczać się finansowo z konsumentami (zwrot zaliczek, przyjęcie towaru, zamknięcie umowy kredytowej).

– Warto zwrócić uwagę na zakupy na portalach sprzedażowych, które cieszą się cały czas niesłabnącą popularnością – tłumaczy Miejski Rzecznik Konsumentów w Szczecinie, Longina Kaczmarek. – Tu niestety dominują oferty sprzedaży towarów oferowanych przez pośredników. Mimo rosnącej świadomości konsumentów w zakresie zakupów przez internet, wielu nadal łapie się na oferty przedmiotów sprzedawanych po cenie niższej od rynkowej i tym samym, chcąc nie chcąc, wspiera nieuczciwych pośredników.

Na portalach sprzedażowych, głównie Facebook czy Instagram, dominują oferty sprzedaży promocyjnych towarów oferowanych przez często podejrzane podmioty. Co istotne pośrednicy ci nie informują o tym, że tylko zamawiają towar w imieniu klienta i nie wskazują prawdziwych danych sprzedawcy. W istocie konsument zawiera dwie umowy jedną z pośrednikiem w sprzedaży zarejestrowanym w Polsce, drugą z właściwym sprzedawcą zarejestrowanym często poza Unią Europejską m.in. w Hong Kongu, Nowej Zelandii czy Bahrajnie. Efektem takich zakupów może być zarówno bardzo długie oczekiwanie na przesyłkę, brak możliwości odstąpienia od umowy jak i brak możliwości reklamacji, czy zakup towaru o bardzo niskiej bądź wątpliwej jakości.

Różnorodność problemów zgłaszanych przez szczecińskich konsumentów w 2024r. była nieograniczona. Przeważały spory powstałe w związku z reklamowaniem wad wszelkich towarów – zarówno tych drobnych, jak odzieży, obuwia, czy też urządzeń elektronicznych, smartfonów, sprzętów RTV- agd, mebli czy samochodów. Ponadto konsumenci wskazywali na szereg nieprawidłowości w świadczeniu praktycznie każdego rodzaju usług.  Dominowały jednak problemy z zakupami dokonywanymi na odległość w tym za pośrednictwem portali sprzedażowych, sklepów internetowych, portali społecznościowych.

Popularne Artykuły